De Johan Cruijff ArenA communiceert met stadionbezoekers.

WOE 14:00 - 14:30

Keynote 2

De Johan Cruijff ArenA heeft een duidelijke visie: als een van de meest duurzame en innovatieve stadions ter wereld, willen ze ook een positieve impact op hun omgeving hebben. Maatschappelijke verantwoordelijkheid is voor de Johan Cruijff ArenA een belangrijke kernwaarde. Met hun digitale oplossingen voor mobiliteit, veiligheid, inclusiviteit en duurzaamheid zijn ze nauw betrokken bij de gebiedsontwikkeling van Amsterdam Zuidoost en de ontwikkeling van smart cities, zoals Amsterdam.

De Johan Cruijff ArenA en de stadionomgeving vormen een living lab. Hier bundelen publieke en private organisaties hun krachten om economische vooruitgang te realiseren. Samen brengen ze slim innoveren naar een hoger plan en dragen ze bij aan de inclusieve, smart society.

Om deze maatschappelijke rol te behouden en verder te innoveren binnen mobiliteit is er een aantal jaar geleden een samenwerking aangegaan met TripService. Mobiliteit binnen een drukke stad als Amsterdam is altijd een uitdaging, zeker als men deze mobiliteit zo duurzaam mogelijk wil hebben. Door stadionbezoekers een uitgebreide keuze te geven aan persoonlijke reisopties in combinatie met het efficiënt gebruik maken van aanrijroutes, blijft de verkeersdoorstroming goed.

TripService heeft een reisplanner ontwikkeld met deze mogelijkheden. De Mobility Portal geeft persoonlijk reisadvies op basis van je vertrekadres naar de Johan Cruijff ArenA. Alle mogelijke vervoersopties worden naast elkaar gezet en gerangschikt op basis van drukte, duurzaamheid en hoeveel anderen deze keuze ook maakte. Hierdoor wordt er o.a. een parkeerlocatie gekozen die het meest logisch is op basis van jouw aanrijroute.

Door een directe samenwerking met de organisatie van het evenement, kan er goed en duidelijk worden afgestemd welke mobiliteitsvoorkeuren er zijn rondom de locatie. Waardoor de bezoeker en evenementenorganisatie op één lijn blijven en bezoekersstromen soepel verlopen!