Marketing

Om zoveel mogelijk te voorzien in ieders behoeften, is er een grote variatie aangebracht binnen zowel de exposanten als de sprekers van Festivak. Het thema marketing is hierin een niet te missen onderwerp.

Events inzetten als marketingtool

Een event inzetten als marketingtool is een steeds belangrijker wordende asset voor bedrijven. Het is een effectief middel dat ingezet kan worden als onderdeel van de relatiemarketingstrategie. De bezoeker beleeft het merk - het wordt door middel van een event tastbaar. Het is dient ook als manier om je doelgroep, of je klant, aan je te binden.

Neem Kim Holland, zij kan bij uitstek laten zien hoe je van je naam een ijzersterk merk maakt. Zij onthult hoe waarom zakendoen in de erotische business niet verschilt van andere branches. 

Ook Bol.com ziet het belang in van het organiseren van events. Bol.com is een online AAA-merk en beseft zich heel goed dat events het merk tot leven kunnen wekken en voor het persoonlijke contact kunnen zorgen.

Beide bedrijven zullen tijdens Festivak een lezing geven over hun ervaring en succes met het plannen van events.

Het succesvol marketen van events

Eventorganisatie is één ding. Maar zelfs het meest doordachte en goed georganiseerde evenement kan niet zonder een goede marketingstrategie - tickets verkopen zichzelf niet. 

Hoe zorg je er als eventorganisator voor dat je event zoveel aandacht krijgt dat het een ook dit jaar weer een topeditie wordt? Met andere woorden: hoe creëer je een buzz? Daar besteedt Festivak dit jaar eveneens aandacht aan. Natuurlijk is social onmisbaar in de marketingmix, maar hoe zet je dit effectief in en welke andere tools zijn er nog meer? Daar kan onder andere Patrick Petersen, eigenaar van Atmost, over vertellen. Hij is consultant, docent en spreker op gebied van online strategie, local en social media, zoekmachine-marketing, usability de mixed reality en mobile.