30 november 2015

Succesvolle 19e editie van Festivak

De organisatie kijkt terug op een succesvolle 19e editie van Festivak in de Jaarbeurs Utrecht. De beursvloer was volledig uitverkocht en meer dan 200 leveranciers toonden hier hun producten en/of diensten. Bezoekers lieten zich informeren over uiteenlopende zaken zoals podia, AV techniek en LED screens, wifi op locatie, crowd management en logistiek, verhuur van sanitaire voorzieningen, verhuur van tijdelijke stroom en klimaatbeheersing, verhuur van meubilair/tapijt/verlichting, decor ontwerp, polsbandjes/lanyards/consumptiemunten, entertainment, concept creatie, etc.

Ruim 5.200 bezoekers hebben Festivak bezocht. Onder de bezoekers van Festivak vallen organisatoren van ieder type (publieks)evenement, vertegenwoordigers van publieke en gemeentelijke organisaties en professionals die op andere wijze betrokken zijn bij de organisatie en realisatie van evenementen.

Het doel van Festivak is het informeren van bezoekers over de laatste ontwikkelingen en trends binnen de gehele (publieks)evenementenbranche. Zo konden bezoekers zelf de noviteit ‘cashless betalen’ ervaren. Bezoekers konden vooraf een account aanmaken of op de dag zelf een tegoed op een pasje laten storten, waarmee ze bij alle cateringpunten cashless konden betalen. Een kleine 500 bezoekers heeft hiervan gebruik gemaakt.

Beursvloer Festivak Feestavond Festivak

 

Dit jaar heeft Festivak een centraal thema meegekregen, namelijk: ‘Technologie & Beleving’. Zowel op de beursvloer als tijdens het inhoudelijke programma werd hier ruimschoots aandacht aan besteed. Op de beursvloer konden bezoekers de ultieme belevenis ervaren in de 360 DomeXperience: een Media concept waarbij de 4 zintuigen ZIEN, VOELEN, HOREN en RUIKEN geprikkeld werden met een 360 graden projectie met VJ’s Visuals, SilentDJ's, een trilvloer en geuren.

Het inhoudelijke programma vond plaats verdeeld over 3 zalen. De best bezochte presentaties tijdens dit programma waren die van Allan Hardenberg, CEO van ALDA Events over de ‘Silicon Valley of the Dance’ en van Marcel Mingers, CEO van Extrema over de onderscheidende factor van Extrema events. Daarnaast werden diverse expertsessie goed bezocht, waaronder de sessie over content marketing van Patrick Petersen en de sessies van de V.V.E.M. over de leermomenten van 2015, normen & regels en Celebrate Safe. EventBranche presenteerde het Kennispaviljoen en hier werden interessante tips gegeven en bezoekers volledig bijgepraat over trends en de toekomst van eventmanagement en de evenementenbranche.

Lezingenprogramma Eventbranche Kennispaviljoen

 

Daarnaast bleek het studentenprogramma in samenwerking met Y-Live, powered by CLC-VECTA, op 26 november een groot succes. Studenten konden zich hiervoor apart aanmelden en werden vanaf 15.00 uur toegelaten tot de beursvloer. Robert de Vries van Quality Bookings vertelde hoe hij aankijkt tegen ondernemen binnen de evenementenbranche en gaf tips & tricks aan de studenten. Na zijn inleiding gaven 10 jonge ondernemers aan waar zij kansen zagen liggen binnen de evenementenbranche en lichtten in een korte pitch hun innovatieve producten en diensten toe.

Festivak vindt om en om plaats in Nederland en België. En de aankomende editie zal dan ook in België plaatsvinden. De organisatie viert vol trots de 20e jubileum editie van Festivak en dit is reden voor een feestje! In de loop van de jaren is dit event uitgegroeid tot dé vakbeurs voor de evenementenbranche. Ook is het aantal exposanten op de beursvloer is enorm toegenomen: daarom is er voor Festivak België een andere locatie gekozen. Festivak België zal plaatsvinden op 9 en 10 november 2016 in de Nekkerhal te Mechelen. En net als alle andere jaren zal de toegang voor bezoekers GRATIS zijn. Bezoek alvast de website www.festivak.be voor een voorproefje van de Belgische editie.


BRANCHEPARTNERS
CONTENTPARTNER
MEDIAPARTNER
VVEM CLC-VECTA
Eventplanner
Rent-it EventGoodies Expert Update Eventpartners Showplaza event support group BV Eventbranche Nieuws.Social Sterrenontour.nl Evenementenindustrie AtMost